A year has gone...

20 dec 2009 var det jag kom hem från min backpacker resa . Från att tidigare haft Berlin som mitt längsta resmål som (dessutom var över en weekend ) och endast flygit 2 gånger tidigare i mitt liv ( tur o retur Berlin) var detta ett stort steg för mig att ta. Ett år var det vi hade planerat att vara borta men vi utökade det med 3 månader till så 15 månader totalt. Vi hade planerat att bara resa runt i Australien men väl där nere så levde vi verkligen som om "varje dag vore den sista" vi insåg hur lätt det verkligen var att resa runt och att det finns så mycket man borde upptäcka och se. Det svåraste är nog att bara ta steget att komma iväg.. Vi bokade in oss och åkte till Bali på lite "semester från semestern" över nyårsafton 2008 och spenderade 3 veckor där. Det var nog det galnaste jag varit med om! Tyvärr så vart allt försenat så vi fick fira in 2009 i en taxi på väg till hotellet.. Bali var verkligen en omställning för mig. Hela situationen var en omställning ...Har aldrig varit så osäker och rädd någon gång i hela mitt liv. En riktig tankeställare till livet fick man sig där. Men efter några dagar så kom man in i miljön .

Här är vi ute och promenerar på nyårsafton i Kuta. Sjukt mycket folk överallt och sjukt mycket moppedister. Har aldrig varit med om så mycket folk och trängsel på vägarna förut.

Vi testade självklart på att surfa när vi var där. Här är jag o Tommy precis hemkommen från en heldags surfing fy fan va ont i kroppen jag hade :P

Första gången jag snorklade också :) Mycket bra snorkling var det där!

Besökte ett tempel och aldrig mer i Bali...

Såg den fina naturen :)

Festade loss i Kuta

Bodde på lyxhotell

Utsikten från hotellet i Nusa Dua



Australien är dock mitt andra hem speciellt Broome där vi tillbringade totalt 6 månader. Atmosfären är helt annorlunda där. Solen sken varje dag och medeltemperaturen låg runt 35 grader.

Glädje var att få se solnedgången om kvällarna

I met friends for life !

Jag skaffa mig ett jobb på bästa Cable beach resort

Julfest med jobbarkollegorna

Efter att ha tillbringat ett år i Australien vart vi utkastade ur landet och åkte därmed 3 månader till Asien ( Cambodja, Vietnam och Thailand )

Vi hyrde cross och besökte massa fina platser :)

Festade loss på Fullmoonparty
Vandrade över gränsen till Cambodia
Åt massa god frukt
Besökte Angor Wat
Kröp i Chi chu tunnlarna
Besökte MBK
Vandra på Koh san road
Åt god mat
Vi sola och bada

... och vi tog vårat 37e flyg hem ( har för mig att vi hamnade på nått sånt när vi räknade )


THESE ARE MEMORIES FOR A LIFETIME



Kommentarer
Postat av: Tildan

Men SOM jag saknade dej när du va borta !!! <3

2010-12-20 @ 18:34:29
URL: http://matildapoulsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0