PANIK !

Hela förra året blev inte alls som jag hade tänkt mig....

Enda sen jag kom hem från resan så känns det som att alla mina drömmar och ideér gick i kras. Jag visste verkligen inte vad jag hade att vänta mig när jag reste hem . Tillbaka till den gråa vardagen. Tillbaka till singellivet. Det enda man ser fram emot är att det ska bli helg och nya skandaler uppstår och någon gjorde bort sig på krogen som man kan snacka om tills det kommer en ny vecka och ny helg med nya intriger.

Jag ser fram emot så mycket mer och annat men är fortfarande osäker på vad jag riktigt vill göra. Jag ångrar faktiskt att jag åkte hem igen . Allt kändes så mycket lättare på resande fot . Även fast det kändes som att en stor klump lyfte sig från mitt bröst när jag klev av planet på Arlanda, det var så himla kul att få återse min familj och vänner igen. Det hade faktiskt gått 15 månader sen sist jag såg alla. 15 månader av min familj och vänners liv har jag missat och detsamma har dom om mitt liv. Men på något konstigt sett känns det som att tiden stod stilla. Folk bodde kvar på sina gamla ställen hade kvar sina gamla jobb. Ett vanligt liv helt enkelt. Jag tror jag ändrats och växt som person efter den här resan. Jag levde i någon slags drömvärld. Jag kommer ihåg exakt vad jag gjorde för två års sedan ( vi hade precis kommit tillbaka till Perth efter att ha varit på 3veckors semester i Bali ) men om jag ska tänka tillbaka på vad jag gjorde för 3 veckor sedan har jag svårt att minnas ? Varför är det så? Jag gillar uttrycket " man ska ta vara på dagarna om dagarna " har blivit allt för dålig på det nu.

Jag har så mycket tankar, idéer och funderingar på vad jag ska göra. Allt började nu när timmarna har dragits ner på jobbet och jag får endast jobba 2 dagar i veckan . Jag som alltid har varit en arbetsnarkoman och jobbat ca 6dagar/veckan,  10h/dag får nu endast jobba 2 dagar i veckan. Jag som verkligen har älskat att jobba mycket blir nu helt frustrerad och det är nu man börjar att verkligen fundera på vad man ska göra med sitt liv.

Om jag hade fått hade jag inte tvekat en sekund på att åka tillbaka till Australien och mitt kära Broome men tyvärr så får man bara ett års visa en gång i sitt liv :( jag saknar solen och värmen som man fick i Australien , vill ha värme året om ju! Hatar verkligen den här årstiden ! Tyvärr så lär jag tänka i nya banor nu . Funderar på att åka till Canada eller Nya Zeeland kanske ? Känner att jag vill verkligen bort igen. Inget blev som jag hade tänkt mig när jag kom hem och saknaden är olidlig ..


Allting löser sig tillslut, det brukar det väl göra ? :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag förstår exakt vad du menar Cissi!!! Ända sen jag kom hem efter mitt år i USA så har allt bara känts tomt. Man levde som i en bubbla så länge, som i en dröm, världens enklaste liv och livet "därhemma" kändes sååå långt borta. Sen helt plötsligt så var man hemma igen. Man själv hade förändrats så otroligt mycket men allt härhemma var precis som vanligt.

Jag låg i flera veckor helt jävla oförmögen att ta mig för nånting, allt kändes totalt hopplöst!

Men sen så började man jobba igen, fick lägenhet och livet började rulla på igen. Och då kom ju rastlösheten! Det går inte en dag utan att jag sitter i min egen värld och drömmer mig bort. Det finns ju så sjukt mycket man kan göra!

Och som du säger, allt löser sig till slut! =)

Kram på dig!

2011-01-28 @ 23:16:54
URL: http://emmauppman.blogg.se/
Postat av: CissiGyllner

Tack Emma ! Känns skönt att veta att det finns fler som känner likadant.. Ja det löser sig till slut! If you only knew what the future holds.... ;) kram tillbaka !

2011-01-28 @ 23:24:34
URL: http://cissigyllner.blogg.se/
Postat av: Saga Karlsson

Vad kul din blogg verkar! kommer med all säkerhet att läsa igen! :p Hoppas du har en spännande vardag :p

2011-02-22 @ 08:16:03
URL: http://jade.se
Postat av: CissiGyllner

Tack, va kul att höra :)

2011-02-22 @ 14:42:20
URL: http://cissigyllner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0